Woensdag 17 juni was het eindelijk zover: het scholenvoetbaltoernooi voor de groepen 5 en 6 uit de gemeente. Na een jaar afwezigheid werd deze mooie traditie weer georganiseerd op de velden van V.V. Gilze.
In het heerlijke voorjaarsweer verzamelden meer dan 190 enthousiaste kinderen zich voor een middag vol voetbalplezier. Er werd fanatiek gevoetbald. De deelnemers streden om iedere bal, maakten prachtige doelpunten en ook de keepers lieten regelmatig hun kwaliteiten zien. Naast de sportieve prestaties stond vooral het plezier in het spel centraal.
Het mooie weer zorgde ervoor dat ook veel ouders, familieleden, vrienden en klasgenoten de weg naar de voetbalvelden hadden gevonden. Langs de lijn werd volop aangemoedigd.
Tussen de wedstrijden door konden de deelnemers genieten van een gezond en verfrissend tussendoortje. Hiervoor gaat een woord van dank uit naar Jumbo Hapers uit Gilze. Dankzij hun bijdrage konden alle kinderen tijdens deze sportieve middag genieten van heerlijk fruit.
Na een middag vol voetbal was het tijd voor de prijsuitreiking. Wethouder Corné Machielsen reikte de prijzen uit. Dit jaar gingen de meiden van KC de Anna uit Molenschot, de jongens van groep 5 van KC Kiem en de jongens van groep 6 van KC De Brakken met de kampioenstitel naar huis. Een bijzondere vermelding was er voor De Kring, dat de sportiviteitsprijs in ontvangst mocht nemen.
Met de prijsuitreiking kwam een einde aan een zeer geslaagde middag.
