Dinsdagavond om klokslag 19.00 uur begon op het plein voor de Maria Magdalenakerk in Rijen de herdenkingsdienst voor Kees Embregts, die vorige week om het leven kwam bij een woningbrand aan de Hoofdstraat.
Voorafgaand aan de bijeenkomst luidden de kerkklokken als eerbetoon aan Kees. Onder grote belangstelling stonden familie, vrienden, buurtbewoners en andere betrokkenen samen stil bij zijn overlijden. Naar schatting waren ongeveer 450 mensen aanwezig.
Tijdens de herdenking sprak onder meer burgemeester Derk Alssema de aanwezigen toe. Ook hielden de aanwezigen een indrukwekkende minuut stilte ter nagedachtenis aan Kees. De sfeer was ingetogen en respectvol.
Kees Embregts kwam in de nacht van dinsdag op woensdag om het leven bij een felle brand in zijn woning aan de Hoofdstraat. Zijn lichaam werd later in de uitgebrande woning aangetroffen. De politie verrichtte vervolgens drie dagen onderzoek naar de oorzaak van de brand. Dat onderzoek loopt nog.
Volgende week is er in het weekblad een uitgebreider verslag van de herdenking te lezen van correspondent Brigitte Laurijsen.
Bron: Jeroen Stuve
